Choszczno - W akordeonowych rytmach i nie tylko |
10.11.2015. | |
CHOSZCZNO. 6 listopada w auli Państwowej Szkoły Muzycznej im. Ignacego Paderewskiego utwory Bacha, Czajkowskiego, Kusjakowa, Siemionowa i Sorensena zaprezentowali akordeoniści DAWID RYDZ i JĘDRZEJ JAROCKI. Z kolei we wtorkowe popołudnie (10 listopada), w tej samej auli z okazji Narodowego Święta Niepodległości z koncertem muzyki polskiej i europejskiej wystąpili uczniowie tej placówki.
JĘDRZEJ
JAROCKI i DAWID RYDZ to studenci Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka
Chopina, którzy naukę gry na akordeonie rozpoczęli w wieku: odpowiednio
ośmiu i dziewięciu lat. Pierwszy z nich pochodzi z Białegostoku i ma już
w swoim dorobku nagrody zdobyte na polskich i międzynarodowych
konkursach. Ciekawostką jest to, że na wspomnianej uczelni jednocześnie
studiuje, a także uczy gry na akordeonie.
Z kolei D. Rydz jest szczecinianinem i mimo młodego wieku ma już za sobą szereg koncertów w Polsce i za granicą, m.in. we Włoszech, Niemczech, Rosji i na Litwie. Na choszczeńskim koncercie obydwaj akordeoniści zaprezentowali utwory Bacha, Czajkowskiego, Kusjakowa, Siemionowa i Sorensena, a publiczność podziękowała im burzą oklasków.
We wtorkowym koncercie, który
odbył się z okazji Narodowego Święta Niepodległości, w standardach
muzyki polskiej i europejskiej zaprezentowali się uczniowie
choszczeńskiej PSM. Poprowadził go TOMASZ WACŁAW JABŁECKI, a iekawostką było to, że publiczność mogła usłyszeć zarówno utwory z
muzyki klasycznej, jak też popularnej oraz ludowej. Np. z tej ostatniej
grające na fortepianie HANNA RUTKIEWICZ i ZUZANNA SUMARA wybrały
„Kukułeczkę” T. Sygietyńskiego, natomiast perkusistka LAURA RÓŻAŃSKA
zaprezentowała śląskiego Trojaka. Oprócz nich usłyszeliśmy: ALICJĘ
NAHORSKĄ, SANDRĘ SZYMULEWICZ, IZABELĘ IWANICKĄ, WIKTORIĘ JOKSCH, HANNĘ
BRUZI, AGNIESZKĘ SZYDŁOWSKĄ, WIKTORIĘ PAŁASZ, KLAUDIĘ JARUGĘ, EWA
ZAKRZEWSKĄ, JULIĘ SKRZYPIEC, JAKUBA JABŁECKIEGO, a także zespoły:
rytmiczny, wokalny, akordeonowy i trio fletowe.
(kr,mn,tk)
|
« poprzedni artykuł | następny artykuł » |
---|