Dotarli do celu |
![]() |
![]() |
![]() |
01.08.2012. | |
![]() CHOSZCZNO Choć wakacje w pełni, to jednak warto poinformować, że Szkoła Podstawowa Nr 1 w Choszcznie zakończyła znany już nam doskonale projekt „Eko – Matma czyli matematyczno – przyrodnicze podróże po Europie”. W tym międzynarodowym przedsięwzięciu, oprócz choszcznian, brało udział siedem szkół z Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Finlandii, Francji, Niemiec, Węgier i Włoch. W imieniu naszej Jedynki działania projektowe prowadziła BOŻENA KORONOWICZ, a UE na ten pomysł dołożyła 20 tys. euro. ![]()
Projekt „Eko – Matma czyli matematyczno – przyrodnicze podróże po
Europie” trwał dwa lata i zrealizowany został w ramach Comeniusa -
jednego z czterech programów sektorowych unijnego programu „Uczenie się
przez całe życie”.
- W swoich działaniach projektowych, nauczyciele ze szkół partnerskich szczególnie skupili się na dydaktyce i metodyce nauczania matematyki w korelacji z przyrodą i z zastosowaniem nowych rozwiązań technologicznych. Projekt Eko – Matma oprócz działań matematycznych i przyrodniczych obejmował także poznanie kultury krajów partnerskich, a wszystko to przy wykorzystaniu aktywnych metod nauczania w oparciu o technologię informacyjno – komunikacyjną. ![]()
W ramach projektu nauczyciele
ze szkół partnerskich opracowali scenariusze i pomoce dydaktyczne do
zajęć matematycznych i przyrodniczych, które zamieszczone zostały na
platformie e-learningowej, specjalnie przygotowanej przez szkołę
koordynującą na potrzeby realizowanego projektu – tłumaczy KRYSTYNA
GÓRECKA, dyrektorka SP Nr 1 w Choszcznie.
![]()
Dodaje, że w każdej ze szkół
uczestniczących w projekcie zorganizowane były wizyty partnerskie, w
których uczestniczyli dyrektorzy, nauczyciele i uczniowie, podczas
których organizowane były festiwale Comeniusa, na których gospodarze
prezentowali swoje talenty, umiejętności i zainteresowania. Nauczyciele
obserwowali różne formy zajęć szkolnych i pozaszkolnych, ze szczególnym
uwzględnieniem zajęć matematycznych i przyrodniczych oraz zajęć z
zastosowaniem ICT. Dyrektorka podkreśla rolę wizyt z udziałem dzieci. -
Rodziny goszczące uczniów z partnerskich szkół mogły pokazać tradycje i
zwyczaje rodzinne i kulturę danego kraju, a dzieci miały możliwość
wzbogacenia swoich doświadczeń – podsumowując K. Górecka podkreśla, że
językiem projektu we wszystkich szkołach partnerskich był język
angielski.
(tk)
|
« poprzedni artykuł | następny artykuł » |
---|